ŽIVLJENJE V ŠTEVILKAH

Danes sem čisto slučajno, med pregledovanjem neke službene literature, prebrala tale podatek:
Po statistikah IVZS je bilo leta 2009 v Sloveniji 4.653 splavov in 21.644 porodov. A sem prav prebrala??? Še malo sem uporabila internet in našla potrdilo-na 100 porodov 58 splavov. Podatki so me zelo presenetili. Sicer se o teh številkah nikoli nisem spraševala, vendar sem bila mnenja, da je splavov zelo malo. Mogoče zato, ker pravzaprav ne poznam nobene ženske, za katero bi vedela, da je naredila splav. Poznam jih pa zelo zelo veliko, ki ne zanosijo kljub veliki želji in medicinski pomoči. A se torej jaz gibljem v takšni „neplodni“ družbi? Bolj verjetno je, da se o splavih pač ne govori. O neplodnosti pa zadnje čase veliko. Zdi se mi, da je neplodnost v zadnjih letih(desetletjih) nekako zgubila tisti posmehljiv in ponižujoč prizvok(„jalova“ žena) in se danes obravnava ko še ena od neštetih novodobnih bolezni, na katero ženska pač nima velikega vpliva. Bolečina obojih- tistih, ki namenoma naredijo splav in tistih, ki ne zanosijo je nedvomno velika. Ženske, ki so naredile splav pa nosijo čez življenje še dodatno težo-težo svoje zavestne odločitve, svojo bolečino pa ponavadi obdržijo zase, saj je splav v družbi dokaj stigmatizirana tema. Danes mislim na te ženske, po statistiki sodeč gotovo kakšno poznam!

Oddajte komentar

